50 νέα πρατήρια φυσικού αερίου από το FISIKON της ΔΕΠΑ κ.ά. εταιρείες

12/04/2021, 17:08
50 νέα πρατήρια φυσικού αερίου από το FISIKON της ΔΕΠΑ κ.ά. εταιρείες

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση οχημάτων που είναι βασική κυβερνητική επιλογή και παράλληλα με αυτήν, κομβικό ρόλο  στο «πράσινο μέλλον»  θα  διαδραματίσουν τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και το βιομεθάνιο.

Στο πρόγραμμα «Πιο πράσινες μετακινήσεις» αναφέρθηκε πρόσφατα η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, στη διαδικτυακή εκδήλωση Blue Corridor.

Σε αυτό το πλαίσιο, ανέλυσε τα βήματα που κάνει η χώρα μας και στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιτάχυνση της μετάβασης στις μεταφορές χαμηλών ρύπων.

«Η υποκατάσταση των συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο καθαρό φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επισήμανε η κα Σδούκου. Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως η διείσδυση του φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων και μεταφορών γενικότερα έχει πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν νόμιμα (διότι οι υπηρεσίες λένε πως υπάρχουν και παράνομα με διπλές πινακίδες ή με παλαιές που έχουν αποσυρθεί) σχεδόν 7 εκατομμύρια οχήματα.

Από αυτά τα 6.700.000 είναι συμβατικά με βενζίνη ή ντίζελ, περίπου 250.000 με υγραέριο (LPG) και σχεδόν 11.000 οχήματα φυσικού αερίου (CNG). Στα οχήματα CNG που βρίσκονται σε κυκλοφορία, υπάρχουν περίπου 3500 «βαριά οχήματα» του δημοσίου τομέα καθώς και 120 φορτηγά.

Στις νέες κυκλοφορίες τα οχήματα CNG φτάνουν το 2% του συνόλου με περίπου 1200-1500 κατ’ έτος συνεπώς τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα.

Η κ. Σδούκου υπενθύμισε στην ομιλία της πως «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.