Σπ. Λιβανός: Πιο αυστηροί έλεγχοι στην αγορά τροφίμων

18/04/2021, 11:18
Σπ. Λιβανός: Πιο αυστηροί έλεγχοι στην αγορά τροφίμων

Θεσμοθετείται ένα ενιαίο σύστημα καταγγελιών σε ό,τι αφορά το φάσμα αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.

Τρεις διατάξεις που αποτελούν μια ακόμα συνέχεια στο πλαίσιο των θεσμικών παρεμβάσεων που έχει ξεκινήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων γύρω από το ζήτημα των διατροφικών ελέγχων, έφερε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός, Σπήλιος Λιβανός.

"Στόχος", όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "είναι η προστασία της ταυτότητας, της ποιότητας των προϊόντων μας, αλλά και η υγεία των καταναλωτών, καθώς και η προστασία του αγροτικού εισοδήματος".

Οι εν λόγω διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα συντονισμού και διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών του ΕΛΓΟ και του ΕΦΕΤ, ενώ καθιερώνονται επίσης οι ηλεκτρονικές καταγγελίες. Με τις δύο πρώτες διατάξεις ορίζονται οι αρχές οργάνωσης, εποπτείας και συντονισμού, εφαρμογής και διαχείρισης των υπηρεσιών ελέγχου. Μέσω αυτών, γίνεται μια προσπάθεια από πλευράς υπουργείου να αντιμετωπιστεί το θέμα των αλληλοεπικαλύψεων και συναρμοδιοτήτων, κάτι που αφ' ενός επιβραδύνει τους ελέγχους, αφ' ετέρου δε συσσωρεύει διοικητικό βάρος, γραφειοκρατία και στις ελεγκτικές αρχές, αλλά και στις εταιρείες.

"Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Η αποτελεσματικότερη διενέργεια των ελέγχων και η ταχεία επιβολή αποτρεπτικών κυρώσεων στον τομέα του τροφίμου γενικότερα, είναι προτεραιότητα για εμάς", τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Λιβανός.

Το ενιαίο σύστημα καταγγελιών

Με την τρίτη διάταξη θεσμοθετείται ένα ενιαίο σύστημα καταγγελιών σε ό,τι αφορά το φάσμα αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Συγκεκριμένα, προβλέπει τη σύσταση μιας επιτροπής που θα καταγράφει, θα αξιολογεί, θα εξετάζει τις καταγγελίες. Θα αποτελείται από τους προϊσταμένους των Γενικών Διευθύνσεων, ενώ θα συμμετάσχουν υπάλληλοι και υπηρεσιακοί παράγοντες από τις υπηρεσίες που άπτονται της καταγγελίας.

Η προτεινόμενη διάταξη θέτει το γενικό πλαίσιο για την άμεση και ορθολογική διαχείριση των καταγγελιών, χωρίς χρονοτριβές αλλά και χωρίς σπατάλη ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, για την αξιολόγησή τους, προκειμένου να λαμβάνονται τα απαιτούμενα μέτρα και οι ενέργειες με τρόπο δίκαιο, ορθολογικό και αποτελεσματικό.

"Έτσι, θα διαμορφωθεί ένα πλαίσιο ουσιαστικής επικοινωνίας με τον πολίτη αλλά και με την επιχείρηση, διασφαλίζοντας το δικαίωμά των πολιτών να λαμβάνουν έγκαιρα απαντήσεις μετά από αντικειμενική αξιολόγηση των καταγγελιών τους" υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και πρόσθεσε: "Με τον τρόπο αυτό επιταχύνεται διαφάνεια στη διαδικασία αξιολόγησης και διεκπεραίωσης των καταγγελιών, έτσι ώστε να γνωρίζει ο κάθε πολίτης την πορεία της καταγγελίας του, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί έγκαιρα να παίρνει την απάντηση και αυτός και η καταγγελλόμενη Υπηρεσία".

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ