ATAXIES
#TAGS:
LNG

2019, χρονιά «σταθμός» για το LNG

22/12/2019, 11:46
LNG

Το
2019 αποτέλεσε μια χρονιά «σταθμό» για την παγκόσμια αγορά Υγροποιημένου
Φυσικού Αερίου (LNG).
Τόσο η αυξημένη ζήτηση όσο οι νέες ποσότητες που διοχετεύθηκαν στην αγορά
δημιούργησαν ένα περιβάλλον χαμηλών τιμών καθιστώντας το LNG ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό
και ελκυστικό καύσιμο για ηλεκτροπαραγωγούς, traders και προμηθευτές
φυσικού αερίου.





Για
παράδειγμα, στην Ασία οι τιμές βραχυπρόθεσμων συμβολαίων (spot) έπεσαν στο 50% των
αντίστοιχων του 2018. Ταυτόχρονα, την ίδια περίοδο των 12 μηνών σημειώθηκε
αύξηση παραγωγής κατά 12%, η μεγαλύτερη που σημειώθηκε ποτέ στη διάρκεια ενός
έτους.





Την
ίδια στιγμή η κατασκευή 30 νέων σταθμών υγροποίησης φυσικού αερίου έχουν
ανακοινωθεί από την Αμερικανική Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενώ αναμένεται και η
ανάπτυξη πολλών ακόμη σε παραδοσιακές και νέες δυνάμεις όπως Μοζαμβίκη,
Αυστραλία, Κατάρ, Ρωσία και Ασία.





Την
ιδιαίτερη ευελιξία που προσφέρει το LNG
εκμεταλλεύονται όλες οι χώρες που έχουν πρόσβαση σε ακτογραμμή με
τα τερματικά υποδοχής και αποθήκευσης να ανακοινώνονται το ένα μετά το άλλο.
Ήδη μέσα στο 2019 ανακοινώθηκε η έναρξη υλοποίησης τουλάχιστον 10 νέων τερματικών
σταθμών LNG
σε Γερμανία, Ιρλανδία, Κύπρο, Βραζιλία Μαλαισία, Κίνα και άλλες
χώρες.





Το
πλεονέκτημα της προμήθειας LNG
από πολλαπλές πηγές, η ανεξαρτησία που παρέχεται στους
καταναλωτές σε σχέση με το αέριο αγωγού, οι ανταγωνιστικές τιμές καθώς και η
ασφάλεια εφοδιασμού λόγω των διαφορετικών οδών προμήθειας είναι εκείνα τα
χαρακτηριστικά που έχουν συνεκτιμηθεί από τις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της
Βουλγαρίας και ενσαρκώνονται από το megaproject του υπεράκτιου
τερματικού σταθμού LNG
στην Αλεξανδρούπολη.





Το
έργο της Αλεξανδρούπολης αποτελείται από μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και
επαναεριοποίησης LNG
(FSRU),
η οποία θα συνδέεται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου μέσω ενός αγωγού 28
χλμ. Πρόκειται για παρόμοια τεχνική λύση με αυτή που πρόσφατα επελέγη από την κυπριακή
κυβέρνηση για την προμήθεια φυσικού αερίου στο Βασιλικό και που χρηματοδοτείται
από ευρωπαϊκά κονδύλια.





Το
FSRU Αλεξανδρούπολης θα
εισάγει νέες ποσότητες φυσικού αερίου σε Ελλάδα και Βαλκάνια, αποτελεί έργο
προτεραιότητας για την Ευρωπαϊκή Ένωση και η έναρξη λειτουργίας του αναμένεται
το 2022.