Πλήγμα για εισαγωγείς/εξαγωγείς το κλείσιμο του εμπορικού λιμένα Πειραιά

18/04/2022, 11:08
Πλήγμα για εισαγωγείς/εξαγωγείς το κλείσιμο του εμπορικού λιμένα Πειραιά

Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη απέστειλε η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), διαμαρτυρόμενη για την απεργιακή κινητοποίηση του Σωματείου Εργαζομένων ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς.

Όπως αναφέρει η ΔΝΕ, η 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση «λαμβάνει χώρα ελάχιστες ημέρες προ της εορταστικής περιόδου και εν μέσω μίας εξόχως κρίσιμης περιόδου για την εθνική οικονομία, τους Έλληνες εισαγωγείς και εξαγωγείς, την εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα και αγορά εν συνόλω».

«Διαμαρτυρόμαστε εντόνως και ζητούμε από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας την διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς, βάσει όσων ορίζει ο Νόμος» αναφέρει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τη ΔΝΕ «τα πλοία των ναυτιλιακών εταιριών διεθνών τακτικών γραμμών που βρίσκονται είτε στο αγκυροβόλιο είτε εν πλω προς τον Πειραιά, εξετάζουν το ενδεχόμενο –εάν εξαιτίας της νέας απεργιακής κινητοποίησης δεν καταστεί δυνατή η προγραμματισμένη φορτοεκφόρτωσή τους– να δηλώσουν ανωτέρα βία και τα πλοία τους να κατευθυνθούν προς λιμένες άλλων χωρών, στους οποίους θα κηρύξουν πέρας ταξιδιού και θα εκφορτώσουν τα προοριζόμενα για την ελληνική αγορά φορτία τους.

Καθίσταται αντιληπτό πως σε μία τέτοια περίπτωση, πέραν των επιπρόσθετων εξόδων που θα επιβαρύνουν τους Έλληνες εισαγωγείς, θα τεθούν εν κινδύνω και τα προς εξαγωγή ευπαθή προϊόντα, των οποίων η φόρτωση δεν θα πραγματοποιηθεί».

«Τούτων λεχθέντων, παρακαλούμε για την άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας επίλυσης αυτής της δυσάρεστης κατάστασης, στοχεύοντας στη διαφύλαξη παντί τρόπω της επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς» καταλήγει η ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι η ΔΝΕ εκπροσωπεί θεσμικά ελληνικές εταιρίες πρακτόρευσης διεθνών ναυτιλιακών γραμμών, κρουαζιερόπλοιων και ποντοπόρων πλοίων.

Το ιστορικό

Νέες εντάσεις προξενούν στο λιμάνι του Πειραιά οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τους οποίους διαχειρίζεται η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco.

Ειδικότερα, η D-Port και οι εταιρίες που διαχειρίζονται τους δύο προβλήτες υπέβαλαν οικονομική πρόταση προς το αντιπροσωπευτικό –όπως το χαρακτηρίζουν– σωματείο των εργαζομένων Σ.Ε.Ε.Δ.Π. (Συνδικάτο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις που Δραστηριοποιούνται στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ Πειραιά), βάσει της οποίας προωθούνται αυξήσεις 6% έως και 10% σε μικτούς μισθούς και ημερομίσθια.

Ωστόσο, με ανακοίνωσή του το έτερο σωματείο των εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ (Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά) απέρριψε ομόφωνα την πρόταση της εταιρίας. Μάλιστα, η γενική συνέλευση αποφάσισε στάση εργασίας και 24ωρη απεργία. «Αναμένουμε να μπει τέλος στην κοροϊδία και να δοθεί άμεσα νέα βελτιωμένη πρόταση από τις εργοδοτικές πλευρές» σχολιάζουν.

Το σωματείο ζητά υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις σε όλες τις ειδικότητες, να μπουν οι προσαυξήσεις των νυχτερινών βαρδιών, της σαββατιάτικης εργασίας, Κυριακών και αργιών, να γίνουν όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης και να εφαρμοστεί η νομοθεσία που προβλέπει την ένταξη όλων των εργαζομένων στα ΒΑΕ.

Παρέμβαση ΕΒΕΠ

Τη διακοπή των κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στην ημερίδα που διοργανώνουν υπουργείο Ναυτιλίας και ακτοπλόοι για τη μετάβαση στην «πράσινη» ακτοπλοΐα.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, η περίοδος είναι κρίσιμη, καθώς βρισκόμαστε πριν από το Πάσχα και η «οικονομία δεν αντέχει». Μάλιστα, υπενθύμισε ότι και οι τελευταίες κινητοποιήσεις είχαν πραγματοποιηθεί πριν από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, πλήττοντας το ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών. «Συστήνουμε αλληλεγγύη, πρέπει να γίνει διάλογος» επεσήμανε.