• FTSEA

    840,64 0,06%
  • FTSE

    3.533,19 0,06%
  • FTASE

    3.532,28 0,03%
  • FT40M

    2.314,70 -0,57%
  • ΓΔ

    1.448,70 0,06%
  • ATHEX_ESG

    1.657,26 0,06%
  • ΔΤΡ

    1.264,53 0,58%
  • DEA

    13.107,57 -0,50%
  • HELMSI

    2.079,80 -0,15%
  • ΙΑΔΑΚ

    35,63 0,06%
  • MXGRR

    5.653,31 0,25%
  • ΣΑΓΔ

    2.645,71 0,06%
  • FTSEM

    2.314,70 -0,57%
  • FTSED

    4.123,29 -0,14%
  • FT140

    830,25 0,06%
  • FTSECS

    6.310,81 0,62%
  • FTSEEU

    5.308,59 -0,33%
  • FTSETT

    5.446,15 -0,45%
  • FTSERE

    4.889,91 -0,59%
  • FTSEBM

    5.056,57 -0,78%
  • FTSEIN

    5.996,01 -0,31%
  • FTSECD

    5.489,44 0,13%
  • ΑΤΤ

    11,25 -0,44%
  • ΑΒΕ

    0,49 0,61%
  • ΑΛΦΑ

    1,63 -2,40%
  • ΑΛΜΥ

    2,80 0,00%
  • ΑΣΚΟ

    2,65 -0,38%
  • ΑΤΕΚ

    0,38 0,00%
  • ΑΔΑΚ

    35,67 0,17%
  • ΑΒΑΞ

    1,48 -0,40%
  • ACAG

    6,60 1,54%
  • ΑΡΑΙΓ

    12,30 -0,24%
  • ΑΝΔΡΟ

    6,80 0,00%
  • ΑΚΡΙΤ

    0,92 1,10%
  • ΑΔΜΗΕ

    2,23 -0,89%
  • ΑΣΤΑΚ

    7,32 -1,08%
  • ΑΤΡΑΣΤ

    8,02 6,37%
  • ΑΤΤΙΚΑ

    2,39 1,27%
  • ΒΙΣ

    0,18 0,00%
  • ΒΙΟ

    5,73 -0,69%
  • ΒΙΟΤ

    0,27 0,00%
  • ΒΙΟΣΚ

    1,23 0,41%
  • ΒΙΝΤΑ

    2,26 0,00%
  • ΒΟΣΥΣ

    2,40 -4,00%
  • ΒΙΟΚΑ

    2,65 0,00%
  • ΓΕΒΚΑ

    1,61 -3,89%
  • ΓΚΜΕΖΖ

    0,77 -0,65%
  • ΓΕΚΤΕΡΝΑ

    16,44 -0,96%
  • ΔΕΗ

    11,36 -0,53%
  • ΔΑΑ

    8,46 0,12%
  • ΔΡΟΜΕ

    0,35 -0,29%
  • ΔΟΜΙΚ

    4,55 1,45%
  • DIMAND

    9,68 -0,10%
  • ΕΤΕ

    7,66 1,92%
  • ΕΕΕ

    29,50 0,00%
  • ΕΛΛ

    14,20 -1,39%
  • ΕΛΧΑ

    1,95 -1,02%
  • ΕΛΠΕ

    8,28 -0,36%
  • ΕΛΙΝ

    2,41 0,00%
  • ΕΛΒΕ

    4,88 0,00%
  • ΕΧΑΕ

    5,13 -1,91%
  • ΕΥΔΑΠ

    5,75 -0,86%
  • ΕΝΤΕΡ

    7,86 0,00%
  • ΕΥΑΠΣ

    3,25 -0,61%
  • ΕΠΙΛΚ

    0,16 9,79%
  • ΕΣΥΜΒ

    1,25 0,00%
  • ΕΥΡΩΒ

    2,02 1,64%
  • ΕΒΡΟΦ

    1,69 0,30%
  • ΕΠΣΙΛ

    10,10 5,10%
  • ΕΚΤΕΡ

    4,37 3,31%
  • ΕΛΣΤΡ

    2,48 0,00%
  • ΕΛΤΟΝ

    1,87 0,43%
  • ΕΛΛΑΚΤΩΡ

    2,60 0,97%
  • ΙΑΤΡ

    1,64 -0,61%
  • ΙΝΚΑΤ

    5,00 -0,60%
  • ΙΝΛΙΦ

    4,78 -0,83%
  • ΙΝΛΟΤ

    1,14 -2,56%
  • ΙΝΤΕΚ

    6,23 -2,66%
  • ΙΝΤΕΤ

    1,28 3,24%
  • ΙΝΤΚΑ

    3,53 -0,70%
  • ΙΚΤΙΝ

    0,45 -1,76%
  • ΙΛΥΔΑ

    1,60 -3,03%
  • ΙΝΤΕΡΚΟ

    4,38 -0,91%
  • ΚΡΙ

    11,10 0,91%
  • ΚΛΜ

    1,57 -1,88%
  • ΚΕΚΡ

    1,59 -0,63%
  • ΚΑΜΠ

    2,70 0,00%
  • CENER

    7,57 1,75%
  • ΚΟΥΕΣ

    5,59 -1,93%
  • ΚΟΥΑΛ

    1,38 -3,23%
  • ΚΟΡΔΕ

    0,53 -2,59%
  • ΚΥΡΙΟ

    1,43 2,14%
  • ΚΤΗΛΑ

    1,80 0,00%
  • ΚΕΠΕΝ

    2,00 9,89%
  • CNLCAP

    6,95 2,96%
  • ΚΑΙΡΟΜΕΖ

    0,35 0,00%
  • ΛΑΒΙ

    0,85 -1,05%
  • ΛΕΒΚ

    0,35 0,00%
  • ΛΑΜΔΑ

    6,92 -1,56%
  • ΛΟΥΛΗ

    2,82 2,55%
  • ΛΑΝΑΚ

    1,14 3,64%
  • ΛΑΜΨΑ

    33,00 1,85%
  • ΜΟΗ

    27,28 2,79%
  • ΜΙΝ

    0,65 2,36%
  • ΜΙΓ

    3,95 1,02%
  • MED

    1,08 0,93%
  • ΜΟΤΟ

    3,00 -0,99%
  • ΜΕΒΑ

    3,96 2,33%
  • ΜΠΕΛΑ

    28,38 1,14%
  • ΜΥΤΙΛ

    38,30 -1,29%
  • ΜΠΡΙΚ

    1,96 0,77%
  • ΜΟΝΤΑ

    3,02 0,00%
  • ΜΕΝΤΙ

    2,95 1,03%
  • ΜΑΘΙΟ

    1,06 -0,47%
  • ΜΑΣΤΙΧΑ

    1,56 0,00%
  • ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ

    3,33 0,00%
  • ΝΑΥΠ

    1,04 0,49%
  • ΝΑΚΑΣ

    2,72 0,00%
  • ΞΥΛΠ

    0,33 -2,40%
  • ΞΥΛΚ

    0,30 -1,00%
  • ΟΛΘ

    22,40 0,00%
  • ΟΛΠ

    24,90 0,61%
  • ΟΤΕ

    14,28 -0,97%
  • ΟΠΑΠ

    16,58 -0,42%
  • ΟΤΟΕΛ

    12,86 -0,16%
  • ΟΛΥΜΠ

    2,87 -1,03%
  • ΟΠΤΡΟΝ

    1,38 0,00%
  • OPTIMA

    10,66 3,70%
  • ΟΡΙΛΙΝΑ

    0,88 0,00%
  • ΠΡΔ

    0,30 0,00%
  • ΠΑΠ

    2,61 -0,38%
  • ΠΕΡΦ

    6,00 -1,15%
  • ΠΕΙΡ

    4,00 0,00%
  • ΠΑΙΡ

    1,20 -1,64%
  • ΠΡΟΦ

    4,37 -1,69%
  • ΠΛΑΘ

    4,04 -0,74%
  • ΠΛΑΚΡ

    15,60 0,65%
  • ΠΕΤΡΟ

    8,60 -0,69%
  • ΠΡΕΜΙΑ

    1,16 0,34%
  • ΠΡΟΝΤΕΑ

    7,80 0,00%
  • ΡΕΒΟΙΛ

    1,63 0,31%
  • REALCONS

    3,92 0,77%
  • ΣΑΡ

    11,88 1,02%
  • ΣΠΙ

    0,74 -3,90%
  • ΣΕΝΤΡ

    0,38 -0,53%
  • ΣΠΕΙΣ

    7,60 0,80%
  • ΣΙΔΜΑ

    2,02 -1,94%
  • ΣΑΤΟΚ

    0,05 0,00%
  • ΣΑΝΜΕΖΖ

    0,33 0,00%
  • ΤΖΚΑ

    1,60 -4,48%
  • TITC

    28,20 -0,53%
  • ΤΕΝΕΡΓ

    18,11 -1,04%
  • ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ

    1,73 -0,92%
  • ΦΡΛΚ

    4,18 0,12%
  • ΦΙΕΡ

    0,37 1,39%
  • ΦΡΙΓΟ

    0,32 1,27%
  • ΦΛΕΞΟ

    8,00 -3,03%
  • ΦΒΜΕΖΖ

    0,08 -2,36%
  • ΧΑΙΔΕ

    0,67 2,29%
  • DOW JONES INDUS. AVG

    35.911,81 -0,56%
  • S&P 500

    4.662,85 0,08%
  • NASDAQ COMPOSITE

    14.893,75 0,59%
  • DJ EURO STOXX 50 €

    4.253,76 -1,13%
  • FTSE 100

    7.551,45 -0,79%
  • DAX

    15.770,89 -1,02%
  • CAC 40

    7.118,50 -1,15%
  • AEX

    770,52 -1,38%
  • IBEX 35

    8.783,40 -0,63%
  • ATX

    4.007,68 -0,57%
  • NIKKEI 225

    28.257,25 -0,27%
  • HANG SENG

    24.112,78 -0,44%
  • STRAITS TIMES

    3.279,96 -0,24%
  • MOEX

    3.482,62 -2,18%
  • SHANGHAI SE COMPOSITE

    3.569,91 0,80%
  • BSE SENSEX 30

    61.291,95 -0,03%
  • KOSPI

    2.864,24 -0,90%
  • MERVAL

    85.038,79 -0,52%
  • BOVESPA

    106.373,90 -0,52%
  • EUR/USD

    1,14
  • ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ NYMEX

    85,12 1,55%
  • ΧΡΥΣΟΣ

    1.812,56 -0,37%
  • 10ετες ΟΜΟΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

    92,55 1,57%

Ο κύβος ερρίφθη! Προχωράει η «Αττική οδός No 2» με σύμβαση παραχώρησης 1,5 δισ.!

Ο κύβος ερρίφθη! Προχωράει η «Αττική οδός No 2» με σύμβαση παραχώρησης 1,5 δισ.!

Τα 3 σενάρια του Υπ. Υποδομών για τις 3 επεκτάσεις της Αττικής οδού και η τελική ετυμηγορία προς όφελος των Ελλήνων κατασκευαστών

Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ (παρά την διεθνή κρίση, την ακρίβεια και την αύξηση του κόστους δανεισμού λόγω επιτοκίων) δρομολογεί τις διαδικασίες για τον διεθνή διαγωνισμό που αφορά την παραχώρηση της Αττικής οδού, για την οποία φημολογείται ότι το τίμημα μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 2,4 δις. ευρώ (αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι στην προκειμένη συγκυρία θα πρέπει να θεωρείται ως θαύμα ακόμη και τα 2 δις. ευρώ) το Υπ. Υποδομών μέσα από τον κεντρικό σχεδιασμό του εξετάζει πλέον σοβαρά – μαζί με άλλα δύο σενάρια- να προχωρήσει στην «Αττική οδό Νο2», στην δημοπράτηση δηλαδή των 3 επεκτάσεων της Αττικής οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Βουλιαγμένη – Ελληνικό (διά μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης – Αργυρούπολης) ως σύμβαση παραχώρησης, ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ!

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο τραπέζι του Υπ. Υποδομών οι σύμβουλοι του έργου έριξαν αρχικά τρία σενάρια για τον τρόπο δημοπράτησης και υλοποίησης των 3 έργων επέκτασης της Αττικής οδού: Να κατασκευαστούν μέσω ΣΔΙΤ, να προκηρυχθούν διαγωνισμοί ως δημόσια έργα, όπως ακριβώς συνέβη με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης των 350 εκατ. ευρώ ή να δημοπρατηθούν σε ενιαία μορφή, ως σύμβαση παραχώρησης, να δημιουργηθεί επί της ουσίας μια Αττική οδός Νο2! Σενάριο στο οποίο η κυβέρνηση φέρεται τελικά να έχει καταλήξει σε βαθμό που να μπορούμε να πούμε πως «ο κύβος για την Αττική οδό Νο 2 ερρίφθη»!!!

Γεγονός που θα έχει ένα διπλό όφελος:

Πρώτον, λόγω της αύξησης κυκλοφορίας που θα υπάρξει από το νέο υπερσύγχρονο αυτό οδικό δίκτυο και της ενιαίας διαχείρισης των 3 έργων, θα επωφεληθεί τα μέγιστα η υφιστάμενη Αττική οδός, η οποία θα γίνει ακόμη πιο δελεαστική για τους υποψήφιους αγοραστές και στην ουσία θα ανεβάσει το τίμημα!

Δεύτερον, πρόκειται για μια παραχώρηση αμιγώς εργολαβική, που εμπεριέχει στο σύνολο της κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, γεγονός που ευνοεί τις εγχώριες τεχνικές εταιρίες και όχι φυσικά τα ξένα funds!

Το μόνο ζήτημα που την ώρα αυτή δεν επιτρέπει τις ανακοινώσεις για την προκήρυξη του έργου ως σύμβαση παραχώρησης είναι γιατί ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης που υπολογίζεται γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, οπότε και στη συνέχεια να μπορεί να προσδιοριστεί το ύψος και το εύρος των διοδίων!

Μελετητικοί και εργοληπτικοί κύκλοι με τους οποίους ήρθε σε επαφή μαζί μας, υποστηρίζουν ότι η δημιουργία της Αττικής οδού Νο 2 αποτελεί την ιδανική επιλογή για την δημοπράτηση των 3 έργων, που σε κάθε περίπτωση ευνοεί τόσο την υφιστάμενη Αττική οδό όσο και τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες!

Παράλληλα οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η σύνδεση της Αττικής οδού με το Ελληνικό, όπου λόγω των εργασιών θα μπαινοβγαίνουν περίπου 800-1.000 φορτηγά ημερησίως, θα οδηγήσει το Υπ. Υποδομών στην κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, η οποία σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως ελεύθερης διέλευσης, χωρίς φανάρια, όπως ακριβώς η Λεωφόρος Συγγρού!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Top