Όλοι οι ντόπιοι εργολάβοι (BIG-5) ζητούν παράταση του διαγωνισμού για την Αττική οδό – «Εδώ και τώρα» ζητάει η Macquarie!

Όλοι οι ντόπιοι εργολάβοι (BIG-5) ζητούν παράταση του διαγωνισμού για την Αττική οδό – «Εδώ και τώρα» ζητάει η Macquarie!

Σε συνάντηση Μητσοτάκη - Πολίτη μετά τις εκλογές θα κριθεί αν θα δοθεί παράταση ή όχι στον διαγωνισμό! Το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση ενός ή και δύο χρόνων στην υφιστάμενη κοινοπραξία!

Μολονότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει ως ημερομηνία υποβολής των οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση της Αττικής οδού την 10η Ιουλίου, εντούτοις η συγκεκριμένη ημερομηνία διενέργειας του πλειοδοτικού διαγωνισμού βρίσκεται την ώρα τούτη στον αέρα καθώς από την πλευρά τριών τουλάχιστον εκ των οκτώ υποψηφίων σχημάτων, ζητούν παράταση υποστηρίζοντας ότι το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης δόθηκε καθυστερημένα, μόλις την περασμένη εβδομάδα, με συνέπεια να πρέπει εντός 40 ημερών να έχει καταστεί κτήμα από τους εργολάβους το πλήρες περιεχόμενο και κρίσιμες λεπτομέρειες του!

Πέραν όμως του γεγονότος αυτού, στην κυβέρνηση αλλά και στις παρυφές της κυκλοφορεί εσχάτως η άποψη ότι μια πιθανή παράταση, όχι 15 ημερών όπως φέρεται να ζητήθηκε αρχικά αλλά πολύ περισσότερο, κάποιων μηνών, θα λειτουργήσει υπέρ των συμφερόντων του Δημοσίου! Και τούτο διότι τα ισχυρά ξένα funds δεν μπορούν στην προκειμένη περίπτωση να σηκώσουν πολλά λεφτά καθώς τα επιτόκια είναι πολύ ψηλά και τα περιθώρια περιορισμένα!

Επιπροσθέτως, από τον Σεπτέμβριο και μετά, λόγω ανάκτησης επενδυτικής βαθμίδας, το περιβάλλον στη χώρα μας θα είναι σαφώς βελτιωμένο όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων και τοποθέτησης κεφαλαίων!

Από την άλλη πλευρά ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ γνωρίζει πολύ καλά πως μέχρι τώρα έχει καθυστερήσει την διαγωνιστική διαδικασία χαρακτηριστικά, και έναν διαγωνισμό που θα γινόταν πέρσι τέτοιο καιρό, όπως είχε εξαγγείλει, μετατέθηκε για έναν τουλάχιστον χρόνο μετά!

Γι’ αυτό και την ώρα τούτη η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στέκεται κατ’ αρχήν αρνητικά όσον αφορά τυχόν παράταση, μολονότι οι φωνές ότι το τίμημα μπορεί στην προκειμένη περίπτωση να μην είναι τόσο υψηλό όσο αναμένεται, να πληθαίνουν!

Σε κάθε περίπτωση η ετυμηγορία θα δοθεί μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου και αφού έχει εκλεγεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, οπότε θα καθοριστεί η τελική ακριβής ημερομηνία που θα διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής οδού, σε σχετική συνάντηση που πραγματοποιηθεί μεταξύ του Δ. Πολίτη του ΤΑΙΠΕΔ και του Κ. Μητσοτάκη! Σημειώνεται ότι την ώρα τούτη πραγματοποιείται κύκλος επαφών μεταξύ του ισχυρού άνδρα του ΤΑΙΠΕΔ και εργολάβων υποψηφίων για την παραχώρηση!

Οι πληροφορίες λένε πως υπέρ της διενέργειας του διαγωνισμού «εδώ και τώρα» έχει ταχθεί η Macquarie, ενώ υπέρ της παράτασης (κυρίως μεγάλης για το νέο έτος) όλες οι κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες!

Την ώρα τούτη, πάντως, μετά από πλήθος ανεξήγητων καθυστερήσεων, ένας διαγωνισμός που έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί εδώ και έναν χρόνο, ακόμη σέρνεται, μολονότι έχει ορισθεί ως ημερομηνία υποβολής των προσφορών η 10η Ιουλίου!

Μια ημερομηνία υπό αίρεση, όπως προαναφέρθηκε, καθώς 3 εργοληπτικά κοινοπρακτικά σχήματα (μεταξύ των οποίων όλες οι τεχνικές εταιρίες που απαρτίζουν το λεγόμενο big5) ζήτησαν περαιτέρω παράταση προκειμένου να μελετήσουν εκτενώς το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο τους παραδόθηκε προ ημερών!

Και στο ΤΑΙΠΕΔ σκέφτονται αν θα πρέπει να δώσουν μια νέα παράταση 15 ημερών, ή ακόμη και …μακράς διάρκειας, ωστόσο η τελική απόφαση για το αν υπάρξει παράταση ή όχι θα κριθεί στη συνάντηση Πολίτη – Μητσοτάκη, δεδομένου ότι ο πρωθυπουργός έχει επιδείξει προσωπικό ενδιαφέρον για την έκβαση των παραχωρήσεων, όπως άλλωστε συνέβη πρόσφατα με την υπόθεση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ!

Το ζήτημα που εγείρεται επί της ουσίας δεν είναι η τυχόν παράταση 15 ημερών για τον διαγωνισμό, αλλά το ότι η υπάρχουσα σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και όπως πάμε βάσει των απίστευτων καθυστερήσεων, η Πολιτεία θα αναγκαστεί να δώσει νέα παράταση ενός ή και δύο χρόνων στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και εκδικαστούν οι τυχόν ενστάσεις που θα προκύψουν από τα 7 σχήματα που θα μείνουν εκτός νυμφώνος!

Επίσης στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να συνεκτιμηθεί το ύψος του τιμήματος, για να αποφασιστεί αν ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί ή θα κηρυχθεί άγονος!

Με δεδομένο ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού έδωσε τίμημα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, είναι προφανές ότι για την Αττική οδό ένα τίμημα για να γίνει αποδεκτό και να θεωρηθεί εύλογο, θα πρέπει να κινείται στα επίπεδα των 2,2 δισ. ευρώ! Ειδάλλως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κηρυχθεί άγονος!

Οι υποψήφιοι είναι 8 και με βάση τα δεδομένα καθενός εξ αυτών, πρώτο φαβορί θεωρείται η Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου και ακολουθούν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ Τέρνα – First, Ελλάκτωρ- Αβαξ – Meridiam και Ιντρακάτ – Brisa!