Κρι-Κρι: Αύξηση στις πωλήσεις και στα κέρδη για το α΄εξάμηνο

22/09/2021, 19:10
Κρι-Κρι: Αύξηση στις πωλήσεις και στα κέρδη για το α΄εξάμηνο

Κατά 6,5% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Κρι – Κρι στο α’ εξάμηνο του 2021, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 10 εκατ. ευρώ από 9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 70,23 εκατ. έναντι 65,92 εκατ. το εξάμηνο 2020
  • Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 24,57 εκατ. έναντι 22,76 εκατ. το εξάμηνο 2020.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 14,65 εκατ. έναντι 13,80 εκατ. το εξάμηνο 2020.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 12,58 εκατ. έναντι 11,94 εκατ. το εξάμηνο 2020.
  • Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 10,05 εκατ. έναντι 9,09 εκατ. το εξάμηνο 2020

Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο εξάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 14,15 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 16,2% σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτή την άνοδο συνετέλεσε, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής, με την προσθήκη 800 νέων σημείων πώλησης μαζί με το λανσάρισμα νέων κωδικών παγωτού. H μάρκα ΚΡΙ-ΚΡΙ κατατάσσεται αυτή την στιγμή στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς, με μερίδιο σε όγκο 15,2%.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφάνισαν μικρή μείωση 2,1%, αγγίζοντας τα 24,8 εκατ. ευρώ. Η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα, φέτος έμεινε σταθερή σε όγκο αλλά αρνητική σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Αυτό αποδίδεται στην υψηλή περσινή βάση, καθώς και στις έντονες προωθητικές ενέργειες της αγοράς. Έτσι, παρόλο που διατηρήθηκε το μερίδιο αγοράς (16,2%), η αξιακή ανάπτυξη των πωλήσεων ήταν αρκετά δυσχερής.

Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσίασαν ανάπτυξη συνολικά, +9,9%. Μόνο η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 27 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Για το υπόλοιπο της χρήσης 2021, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί επιφυλακτική στάση. Ο τομέας του παγωτού, στην τρέχουσα χρήση, φαίνεται ότι θα γνωρίσει ισχυρή ανάκαμψη μιας και στο υπόλοιπο της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνέχισαν με αντίστοιχο ρυθμό.

Στον κλάδο των γιαουρτιών, η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ελλάδα εμφανίζεται αρκετά δυσχερής, ενώ, αντίθετα, στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιών αναμένεται να διατηρήσουν την ανάπτυξη που παρουσιάζουν και κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης.

Το προσφάτως διαμορφούμενο πληθωριστικό περιβάλλον, έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχει γίνει έντονη η πίεση για ανατιμήσεις σε βασικές α’ ύλες που χρησιμοποιούμε και υλικά συσκευασίας.

Επιπλέον, σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται στα μεταφορικά κόστη και την ενέργεια. Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας ενδέχεται να πιεστούν, παρά τις προσπάθειες για μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.

Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι στη χρήση 2021 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και μικρή υποχώρηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.