Έρευνα του Πρώτου Προγράμματος: Εμβολιασμένοι κατά 90% οι οδηγοί ταξί
«Το ταξί δεν εξυπηρετεί μετακινήσεις πολυτελείας στην Ελλάδα. Aν σκεφτούμε πόσοι ασθενείς, ηλικιωμένοι, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, χρειάζονται ταξί διότι δεν έχουν άλλη επιλογή, καταλαβαίνουμε ότι το ταξί είναι υπέρ-απαραίτητο», υπογράμμισε ο συγκοινωνιολόγος, αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και την εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.
«Ειδικά στην πανδημία μια μεγάλη μερίδα κόσμου αποφεύγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ταξί τα υποκαθιστούν» πρόσθεσε ο κ. Κεπαπτσόγλου. Σύμφωνα με τον ίδιο τα ταξί επιβαρύνονται από την κυκλοφορία των ΙΧ, ωστόσο και τα ίδια επιβαρύνουν την κίνηση αναλογικά, καθώς πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά.
Στο Πρώτο Πρόγραμμα μίλησε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξί, Μάκης Κασιδιάρης, ο οποίος επεσήμανε πως το 90% των αυτοκινητιστών στην επικράτεια, έχουν εμβολιαστεί. Υπάρχουν ωστόσο περιστατικά με πελάτες που αρνούνται να κάνουν χρήση της μάσκας για να επιβιβαστούν με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αρνούνται με την σειρά τους να τους εξυπηρετήσουν.
Το ταξί βρίσκεται συγκοινωνιακά ανάμεσα στα λεωφορεία και στα ΙΧ, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο, καθηγητή στο ΕΜΠ Γιώργο Γιαννή, ο οποίος μιλώντας στην ίδια εκπομπή, τόνισε ότι το ταξί «είναι καλύτερο από τα ΙΧ γιατί δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία με την στάθμευσή του αλλά είναι χειρότερο από τα λεωφορεία γιατί μεταφέρει λιγότερους επιβάτες».
«Ο κόσμος αποφεύγει τα ΜΜΜ και επιλέγει τα ταξί. Ο εχθρός του ταξί θα έπρεπε να είναι το ΙΧ, γι΄ αυτό όλες οι χώρες προσπαθούν να σπρώξουν τον κόσμο μακριά από τα ΙΧ. Θα πρέπει να πείσουμε τον κόσμο ότι είναι ασφαλή τα μέσα μεταφοράς και ότι τα ταξί υπάρχουν για να καλύψουν τα κενά των μέσων μαζικής μεταφοράς» συμπλήρωσε μιλώντας στο πλαίσιο της έρευνας, ο public affairs manager της «Beat», Νίκος Λυσιγάκης. Σημείωσε ότι το ταξί στην πανδημία, αναδείχθηκε όχι μόνο ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς, αλλά ως μέσο ασφαλές για την μετακίνηση των πολιτών, καθώς στην συγκεκριμένη εφαρμογή καταγράφηκε αυξημένη ζήτηση των ταξί κατά 30% από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι σήμερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Επιπλέον, επεσήμανε ότι το ταξί στην Ελλάδα είναι το φθηνότερο στην Ευρώπη, μαζί με την Ρουμανία και την Βουλγαρία και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην χώρας μας είναι ένα μέσο καθημερινής ανάγκης.