Εστίαση: Ικανοποίηση από τις 2 πρώτες μέρες λειτουργίας

05/05/2021, 11:28
Εστίαση: Ικανοποίηση από τις 2 πρώτες μέρες λειτουργίας

«Πήγαμε ιδιαίτερα καλά σε περιοχές που είναι κοντά στη θάλασσα. Εκεί είχαμε μεγάλη παρουσία πελατών, αλλά και σε άλλες περιοχές με πληρότητα περίπου στο 60%», σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργο Καββαθά, ενώ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης έκανε λόγο για μείωση 30% στην πασχαλινή αγορά. 

«Τα μηνύματα από τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας της εστίασης είναι ενθαρρυντικά», τόνισε ο κ. Καββαθάς μιλώντας για το άνοιγμα της εστίασης στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Σχολίασε επίσης το γεγονός ότι πολλοί επιχειρηματίες επέλεξαν να καθυστερήσουν το άνοιγμα των μαγαζιών τους, λόγω έλλειψης εφοδιασμού και ρευστότητας.

«Θεωρώ ότι ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 20% δεν έχει ανοίξει λόγω έλλειψης εξωτερικών χώρων» είπε.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρθηκε και στην οικονομική ενίσχυση που θα λάβει ο χώρος της εστίασης από το υπουργείο Ανάπτυξης λέγοντας ότι «είναι μία σημαντική ανάσα τα 330 εκατ. ευρώ». Η εν λόγω πλατφόρμα θα ανοίξει το αργότερο μέχρι τις 10 Μαΐου, ενώ η εκταμίευση αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.

«Η ενίσχυση αυτή θα βοηθήσει ιδιαίτερα επιχειρήσεις που δεν έχουν ταμειακά διαθέσιμα», τόνισε ο κ. Καββαθάς.

Σχετικά με την απαγόρευση μουσικής υπογράμμισε πως, «είναι ένα κομμάτι των επιχειρήσεών μας και αυτό δημιουργεί προβλήματα στη βιωσιμότητα μας. Ελπίζω να λυθεί και αυτό την επόμενη εβδομάδα».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε άρθρο του σημειώνει ότι, όπως εκτιμάται, μέχρι σήμερα το εμπόριο έχασε 10 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση 4 δισ. ευρώ αλλά τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά ώστε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού για να μην χαθούν, άλλα 15 δις ευρώ φέτος.

Επίσης υπογραμμίζει ότι αν και από τη Μεγάλη Τετάρτη που καταβλήθηκε το δώρο του Πάσχα σε 1,2 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, παρατηρήθηκε αισθητή διαφορά στη ζήτηση επί τρεις μέρες και μια ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεων στην αγορά, ωστόσο, οι εποχικές πωλήσεις συγκριτικά με το 2019 και το 1,5 δισ. ευρώ που συνήθως κυμαίνεται ο τζίρος της πασχαλινής αγοράς τα τελευταία 10 χρόνια, πριν το 2020, ήταν μειωμένες κατά 30%.