Renault Scenic Vision: Κινείται με υδρογόνο

27/05/2022, 14:22
Renault Scenic Vision: Κινείται με υδρογόνο

Σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει και επιβάλλει νέα δεδομένα η Renault προσαρμόζεται μέσα από το νέο Scenic Vision.

Σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει και επιβάλλει νέα δεδομένα η Renault προσαρμόζεται μέσα από το νέο Scenic Vision.

Πρόκειται για ένα καινοτόμο μοντέλο, το οποίο έκανε πριν από λίγο παγκόσμια πρεμιέρα, προβάλλοντας το όραμα της γαλλικής εταιρίας για μια βιώσιμη, πιο ασφαλή και χωρίς περιορισμούς, κινητικότητα.

Αποστολή του είναι να χαράξει τον δρόμο για ένα νέο οικογενειακό αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα έρθει το 2024, δομημένο στην πλατφόρμα CMF-EV. Mέχρι το 2030 η Renault σκοπεύει η γκάμα της στην Ευρώπη να απαρτίζεται αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα.

H φουτουριστική σχεδίαση του νέου Scenic Vision, με τις πολλές αιχμηρές γραμμές, εντυπωσιάζει. Με μήκος 4.490 χλστ., πλάτος 1.900 χλστ. και ύψος 1.590 χλστ. εντάσσεται στην κατηγορία οχημάτων C.

Παρατηρήστε τους ιδιαίτερους τροχούς των 21 ιντσών, τη χρήση καμερών αντί για παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες, τα φωτιζόμενα λογότυπα της Renault εμπρός - πίσω, τις κεκλιμένες κολόνες του παρμπρίζ, την πανοραμική γυάλινη οροφή, τα στενόμακρα Led φωτιστικά σώματα και την απουσία χειρολαβών στις θύρες.

High-tech στοιχείο αποτελεί μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου στο σημείο όπου ενώνονται οι πόρτες. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται.

Ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον αντικρίζουμε στο εσωτερικό του νέου Scenic Vision. Οι πόρτες έχουν αντίστροφο μεταξύ τους άνοιγμα, ενώ δεν υπάρχει κεντρική κολόνα, καθιστώντας πιο εύκολη την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Μέσα στην καμπίνα υπάρχουν συνολικά 10 διαμορφώσιμες οθόνες σε διάφορα σημεία, εξυπηρετώντας διαφορετικές λειτουργίες.

Μια κάμερα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος παρακολουθεί που κοιτάζουν οι άνθρωποι και στρέφει τις οθόνες προς το πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα, για καλύτερη εργονομία και προσβασιμότητα.

Κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον ήχου για κάθε επιβάτη και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη επικοινωνία στο εσωτερικό, καθώς μπορεί επίσης να ενισχύσει τις ομιλίες των επιβατών.

Oι γονείς σίγουρα θα εκτιμήσουν ότι δεν χρειάζεται να γυρίσουν το κεφάλι τους για να μιλήσουν στα παιδιά, καθώς η οθόνη που βρίσκεται στο τιμόνι εμφανίζει εικόνα των πίσω επιβατών.

Παράλληλα, θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, χάρη στους νέους αερόσακους τύπου «Cocoon» που βρίσκονται στο εσωτερικό των καθισμάτων και αγκαλιάζουν τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία.

Ένας καθαριστής αέρα με φίλτρο HEPA (high-efficiency particulateair) που βρίσκεται στην μπροστινή πόρτα από την πλευρά του οδηγού, εξασφαλίζει βέλτιστη ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό και φιλτράρει τα αλλεργιογόνα σωματίδια.

To 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα. Επίσης το νέο Scenic Vision είναι εντελώς απαλλαγμένο από οτιδήποτε δερμάτινο. Στη θέση του δέρματος υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Ο οικολογικός χαρακτήρας του Scenic Vision δεν του επιτρέπει να τροφοδοτείται από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου.

Χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 160 kW που προέρχεται από το νέο Megane E-Tech Electric, ελαφρύτερη, μικρότερη και ανακυκλώσιμη μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh και κυψέλες καυσίμου ισχύος 15 kW που λειτουργούν με υδρογόνο για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800 χλμ.

Η Renault δε δημοσίευσε τεχνικά χαρακτηριστικά για τις επιδόσεις του νέου Scenic Vision, που ζυγίζει 1.700 κιλά.

Σημειώνεται ότι είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του), ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.