Γερμανία: Σε ιστορικά χαμηλότερο επίπεδο το κλίμα καταναλωτή
Σύμφωνα με την Εταιρία Ερευνών Καταναλωτή (GfK), ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος υποχώρησε τον Σεπτέμβριο κατά 5,7 μονάδες, στο -42,5.
Στο ιστορικά χαμηλότερο σημείο έχει φθάσει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, ενόψει ενός χειμώνα με ενεργειακή κρίση και υψηλό πληθωρισμό. Αναλόγως, αυξάνεται διαρκώς και ο αριθμός των ανθρώπων – ακόμη και εργαζόμενων – που εξαρτώνται από τις κοινωνικές τράπεζες τροφίμων.
Σύμφωνα με την Εταιρία Ερευνών Καταναλωτή (GfK), ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος υποχώρησε τον Σεπτέμβριο κατά 5,7 μονάδες, στο -42,5. «Πολλά νοικοκυριά αναγκάζονται αυτή τη στιγμή να ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα για ενέργεια ή να αποταμιεύουν ενόψει σημαντικά υψηλότερων λογαριασμών θέρμανσης», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας της GfK Ρολφ Μπούρκι και επισήμανε ότι, από την έναρξη της έρευνας του οικονομικού βαρόμετρου το 1991, δεν έχει καταγραφεί χαμηλότερη τιμή. Αντίστοιχα, ο δείκτης προσδοκίας εισοδήματος κατρακύλησε επίσης στο χαμηλότερο επίπεδο, στις -67,7 μονάδες. Το προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ και για τους δύο δείκτες είχε σημειωθεί τον Οκτώβριο του 2008, κατά τη διάρκεια της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης. «Για τους καταναλωτές, το ενδεχόμενο ύφεσης καθίσταται όλο και πιο πιθανό, καθώς ο ήδη υψηλός πληθωρισμός οδηγεί σε μεγάλη απώλεια πραγματικού εισοδήματος και αντίστοιχη μείωση της αγοραστικής δύναμης», δήλωσε ο κ. Μπούρκι και προειδοποίησε για τον κίνδυνο το καταναλωτικό κλίμα να επιδεινωθεί περαιτέρω τους προσεχείς μήνες.
Στο ίδιο πλαίσιο, αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πολιτών που εξαρτώνται από τις κοινωνικές τράπεζες τροφίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW), το 2020 οι πελάτες των τραπεζών τροφίμων έφθαναν το 1,1 εκατομμύριο, ενώ σήμερα έχουν υπερβεί τα 2 εκατομμύρια. Μεταξύ των πελατών βρίσκονται πλέον πολλοί εργαζόμενοι και συνταξιούχοι.