Άνγκελα Μέρκελ: Πανκ αποχαιρετισμός στην καγκελαρία υπό τους ήχους της Νίνα Χάγκεν (video)

01/12/2021, 22:40
Άνγκελα Μέρκελ: Πανκ αποχαιρετισμός στην καγκελαρία υπό τους ήχους της Νίνα Χάγκεν (video)

Σε μια παραδοσιακή τελετή που θα λάβει χώρα έξω από το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις θα αποχαιρετήσουν την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου την απερχόμενη καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ. 

Η τελετή αποχαιρετισμού θα αρχίσει με ομιλία της Μέρκελ προς τους προσκεκλημένους, δηλαδή όλους τους υπουργούς και προέδρους της Δημοκρατίας, με τους οποίους συνεργάστηκε στα 16 χρόνια της καγκελαρίας της.

Ο αντισυνταγματάρχης Σβεν Χόμαν θα δώσει το έναυσμα για την έναρξη της μεγάλης στρατιωτικής εκδήλωσης με μπάντα του στρατού να παιανίζει, με στρατιώτες σε ειδικούς σχηματισμούς και και αναμμένους πυρσούς. Μια τελετουργία που έχει τις καταβολές της στον 16ο αιώνα.

Το ενδιαφέρον ωστόσο επικεντρώνεται αυτήν την φορά σε μια σημαντική λεπτομέρεια.

Η παράδοση θέλει τον ή την πολιτικό, στην οποία αποδίδεται αυτή η ύψιστη τιμή, να επιλέγει τρία τραγούδια της αρεσκείας της. Και εδώ κρύβεται η μεγάλη έκπληξη. Γιατί κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ποια θα επέλεγε η Μέρκελ, έτσι όπως την γνωρίσαμε επί 16 χρόνια με το συντηρητικό παρουσιαστικό της.

Το πρώτο τραγούδι είναι ο χορωδιακός εκκλησιαστικός ύμνος "Ύψιστε Θεέ, σε υμνούμε" του Γιόχεν Ρίγκερ. Το επόμενο είναι η αισθαντική μπαλάντα της Βερολινέζας Χίλντεγκαρντ Κνεφ (1925-2002) με τον τίτλο "Για μένα θέλω να βρέχει κόκκινα τριαντάφυλλα".

Ο μεγαλύτερος, όμως, αιφνιδιασμός προέρχεται από την επιλογή του τρίτου τραγουδιού.

Έχει τίτλο "Ξέχασες το έγχρωμο φιλμ", (Du hast den Farbfilm vergessen) και έκανε τεράστια επιτυχία στην Ανατολική Γερμανία και όχι μόνο. Το ερμήνευσε η "νονά" της πανκ μουσικής Νίνα Χάγκεν το 1974 με το συγκρότημα Automobil

Σύμφωνα με την FAZ και την Deutsche Welle (dw.com), με την επιλογή η Μέρκελ θέλει να υπενθυμίσει την εποχή της νιότης της και τη χώρα, στην οποία έζησε και δεν υπάρχει πια, όπως τουλάχιστον την ήξερε. Η αέρχόμενη καγκελάριος κάνει τη μουσική ρήξη με τον συντηρητισμό που υπηρέτησε στα 16 χρόνια της θητείας της.