Fraport Greece: «Εκτοξεύτηκε» η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

17/05/2023, 15:11
Fraport Greece: «Εκτοξεύτηκε» η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ήταν στο 13,3%, φθάνοντας συνολικά τα 1,63 εκατομμύρια επιβάτες

Σε επίπεδα πάνω από τα 3,5 εκατομμύρια διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece για το πρώτο τετράμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του 2019, ενώ ο φετινός Απρίλιος έκανε την πολύ θετική έκπληξη, με διψήφιο ποσοστό ανόδου έναντι του Απριλίου του 2019.

Ειδικότερα, μόνο για τον μήνα Απρίλιο, που σηματοδοτεί και την εκκίνηση του θερινού προγράμματος για κάποιες από τις αεροπορικές, η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ήταν στο +13,3%, φθάνοντας συνολικά τα 1,63 εκατομμύρια επιβάτες έναντι των 1,44 εκατ. επιβατών του Απριλίου του 2019.

Το α’ τετράμηνο

Σε επίπεδο πρώτου τετραμήνου, που είναι και η περίοδος της πολύ χαμηλής σεζόν ειδικά για τα περιφερειακά αεροδρόμια λόγω της υψηλής εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, η αύξηση έναντι του 2019 αντιστοιχεί στο +4,7% όσον αφορά το σύνολο της επιβατικής κίνησης, φθάνοντας φέτος για το διάστημα Ιανουαρίου- Απριλίου στα 3,513 εκατ. επιβάτες από τα 3,356 εκατ. του πρώτου τετραμήνου του 2019.

Παραπάνω από ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι η διεθνής κίνηση σημειώνει διψήφιο ποσοστό ανόδου κατά 11,4% στα 1,778 εκατομμύρια από τα 1,597 εκατομμύρια του πρώτου τετραμήνου του 2019, έστω κι αν η κίνηση εσωτερικού ήταν πτωτική κατά 1,4% στα 1,734 εκατομμύρια.

Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο από τα περιφερειακά, η Θεσσαλονίκη ανέκαμψε πλήρως έναντι του 2019 με ένα σύνολο 1,717 εκατ. επιβατών, οριακά μειωμένο κατά 0,1% έναντι του πρώτου τετραμήνου του 2019.

Τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου, 39% και 41% καταγράφονται στο Ακτιο και την Σκιάθο, όπου ωστόσο τα νούμερα της επιβατικής κίνησης είναι χαμηλά. Στους δύο κορυφαίους premium τουριστικούς προορισμούς σε Μύκονο και Σαντορίνη καταγράφεται πτώση κατά 7,5% στο νησί των Ανέμων (78,6 χιλ. επιβάτες) και κατά 8,2% στη Σαντορίνη (260 χιλ. επιβάτες).

Εντυπωσιακές επιδόσεις καταγράφει η Ρόδος με άνοδο στα της επιβατικής κίνησης 29% με 491 χιλ. επιβάτες στο πρώτο τετράμηνο και τη διεθνή κίνηση να έχει …απογειωθεί κυριολεκτικά κατά 60% έναντι του 2019 με 266 χιλιάδες επιβάτες φέτος λόγω της έναρξης της σεζόν νωρίτερα.

Ο Απρίλιος

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο για το μήνα Απρίλιο η Ρόδος κατέγραψε αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης κατά 51% πάνω από τις 250 χιλιάδες έναντι των 166 χιλιάδων του Απριλίου του 2019, ενώ το σύνολο της κίνησης στο νησί (εσωτερικού/ εξωτερικού) ήταν στο +38,6% αγγίζοντας τις 318 χιλιάδες.

Όμως και η συμπρωτεύουσα κατέγραψε υψηλές πτήσεις τον Απρίλιο με τη διεθνή κίνηση στο + 9% (388 χιλιάδες) και το σύνολο της κίνησης εσωτερικού/ εξωτερικού στο +9,4% με σχεδόν 573 χιλιάδες επιβάτες, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των τουριστικών φορέων για άνοδο της συμπρωτεύουσας ως προορισμού και για την «επένδυση» από τις αεροπορικές αλλά και της ίδιας της Fraport Greece με στόχο την αύξηση των συνδέσεων με το εξωτερικό.

Σημειωτέον ότι στο πλαίσιο του 14ου Συνέδριου και της Έκθεσης Περιφερειακών Αεροδρομίων του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI EUROPE), που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Χανιά προ ημερών από την Fraport Greece, αναφέρθηκε σχετικά την επιβατική κίνηση των περιφερειακών αεροδρομίων ανά την Ευρώπη ότι κατά μέσο όρο φέτος έχει ανακάμψει στο 93% του όγκου επιβατών πριν από την πανδημία (2019).

Από το βήμα του συνεδρίου ο κ. Alexander Zinell, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece αναφέρθηκε και στις νέες πρωτοβουλίες του ομίλου, ο οποίος έχει δεσμευτεί για μηδενικές εκπομπές CO2 σε όλα τα αεροδρόμια παγκοσμίως υπό τη διαχείρισή του έως το 2045, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 75.000 τόνους έως το 2030: Στο πλαίσιο αυτών των νέων πρωτοβουλιών, όπως ανέφερε ο ίδιος ενδεικτικά για το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» Χανίων, «επωφελούμαστε από ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης κτιρίων με στόχο τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση της τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πολλά από τα αεροδρόμιά μας».

Άλλο παράδειγμα σε ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι της ψηφιοποίησης των διαδικασιών στα περιφερειακά αεροδρόμια, είναι η έναρξη της πιλοτικής φάσης της υπηρεσίας παράδοσης αποσκευών στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Κάνοντας χρήση της υπηρεσίας οι ταξιδιώτες μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία παράδοσης των αποσκευών τους μέσω μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας χωρίς την παρουσία προσωπικού αεροπορικής εταιρείας.