Επαυξημένη πραγματικότητα: Οι νέες παγκόσμιες τάσεις – Νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο

21/06/2023, 15:16
Επαυξημένη πραγματικότητα: Οι νέες παγκόσμιες τάσεις – Νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να προσελκύσουν πελάτες στα φυσικά σημεία πώλησης - Τι αναφέρει έκθεση της Deloitte

Τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο στη μετα-covid εποχή, όπου η χρήση των νέων τεχνολογιών καθίσταται απαραίτητη ώστε τα φυσικά καταστήματα να γίνουν ξανά θελτικά, παρουσιάζει η έκθεση Global Powers of Retailing 2023 της Deloitte.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στον μεταπανδημικό κόσμο «η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου γίνεται όλο και πιο σημαντική για την προσέλκυση πελατών πίσω στα φυσικά καταστήματα και τη δημιουργία καθηλωτικών εμπειριών αγορών. Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων, βοηθά τους λιανοπωλητές να εξατομικεύουν τις συστάσεις, να βελτιώνουν τις διαδικασίες πληρωμής και να εμπλέκουν τους πελάτες με μοναδικούς τρόπους». Όπως σημειώνει η Deloitte, σε αυτή τη νέα εποχή του λιανικού εμπορίου «η καινοτόμος εφαρμογή της τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών και την προώθηση της επιχειρηματικής επιτυχίας».

Επιπλέον, οι λιανοπωλητές επιδιώκουν να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών προσφέροντας μια σειρά από ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες πέρα από τις πωλήσεις προϊόντων, όπως εξυπηρέτηση ήδη από την είσοδο στο κατάστημα, επιτόπιες επισκευές, στάθμευση και προσωπικό styling. Αυτές οι πρόσθετες πινελιές ευκολίας και εξατομίκευσης μπορούν να διαφοροποιήσουν τα φυσικά καταστήματα από τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες.

Ψηφιακά ταμεία

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ιαπωνικής αλυσίδας καταστημάτων ψιλικών 7-Eleven, η οποία τον Μάρτιο του 2022 πραγματοποίησε δοκιμή ενός νέου συστήματος αυτόματων πληρωμών σε επιλεγμένα καταστήματα στο Τόκιο. Το σύστημα, γνωστό ως Digi POS, αναπτύχθηκε σε κοινοπραξία μεταξύ της Toshiba Tec, της 7-Eleven και άλλων.

Οι πελάτες που χρησιμοποιούσαν το σύστημα μπορούσαν να σαρώνουν τα προϊόντα τους και να προχωρούν στην πληρωμή. Επιπλέον, οι ταμειακές μηχανές προσέφεραν μια επιλογή ποτών Seven Cafe για να επιλέξουν οι πελάτες.

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, η δοκιμή παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Επαυξημένη πραγματικότητα για δοκιμή προϊόντων

Μια άλλη εταιρεία, η Ulta Beauty, έχει επίσης ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, προκειμένου να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

Το 2018, η εταιρεία εξαγόρασε τις νεοσύστατες εταιρείες QM Scientific και GlamST, κάτι που βοήθησε την Ultra Beauty να προσφέρει μια εικονική εμπειρία δοκιμής των προϊόντων της, με τη χρήση τεχνολογιών AR και AI. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης AI για την ανάλυση των δεδομένων των καταναλωτών και τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των αποθεμάτων. Ο Chief Digital Officer της εταιρείας σχολίασε ότι ο συνδυασμός AR και AI έχει θετικό αντίκτυπο στην επιχείρηση.

Η Nike

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να δημιουργήσουν μέσα στο κατάστημα εντυπωσιακές εμπειρίες ως μέσο προσέλκυσης και διατήρησης πελατών σε μια ανταγωνιστική αγορά. Τον Ιανουάριο του 2022, η Nike ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την 8th Wall και την BDRG Studios για να φέρει την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην εμπειρία λιανικής πώλησης στα καταστήματά της σε επιλεγμένες τοποθεσίες στις ΗΠΑ. Η συνεργασία, που ονομάστηκε πρωτοβουλία PLAY NEW, καλούσε τους πελάτες να σαρώσουν κωδικούς QR που βρίσκονταν σε όλο το κατάστημα για να ξεκλειδώσουν και να παίξουν πέντε διαδικτυακά αθλητικά παιχνίδια AR.

Επιπλέον, η Nike ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το online gaming brand Roblox για να φέρει μια εμπειρία AR, με την ονομασία Nikeland, στο κατάστημά της στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.

Η Alibaba

Ο όμιλος Alibaba έχει χρησιμοποιήσει τις νέες τεχνολογίες για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών για τους πελάτες του στα καταστήματά του, με έμφαση στην ενσωμάτωση του online, του offline, των logistics και των δεδομένων. Ένα παράδειγμα της πρακτικής αυτής, όπως σημειώνει η Deloitte, είναι η Hema, μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ υψηλής τεχνολογίας που αποτελεί μέρος της στρατηγικής «Νέο Λιανεμπόριο» της Alibaba.

Τα καταστήματα Hema έχουν σχεδιαστεί γύρω από τα smartphones των πελατών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τα πάντα, από την τοποθέτηση αντικειμένων σε ένα ψηφιακό καλάθι αγορών και τη λήψη πληροφοριών για τα προϊόντα, μέχρι την πληρωμή των προϊόντων. Οι πελάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις αγορών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τα προϊόντα διαθέτουν ψηφιακές ετικέτες τιμών που μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο.