JUMBO: Αυξημένες πωλήσεις στο 11μηνο 2021
Αύξηση περίπου 12% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Jumbo στο σύνολο των 11 μηνών (Ιανουάριος-Νοέμβριος 2021), σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τον Νοέμβριο 2021 το σύνολο των καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμειναν ανοιχτά, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου να καταγράψουν αύξηση κατά περίπου 60% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020, οπότε κατά ένα μέρος του μήνα το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα καθώς και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά (lockdown).
Στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως εγκαίρως είχε ενημερώσει τους μετόχους-συνεταίρους της η διοίκηση του Ομίλου, τον Νοέμβριο του 2021 καταγράφηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων. Η εμβολιαστική κάλυψη σε αυτές τις χώρες παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ οι μεταβατικές κυβερνήσεις, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid-19, προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα.
Στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων παρέμεινε ανοιχτό. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε σε νέους περιορισμούς στο λιανεμπόριο, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα Hyper Market, καθώς όσοι ενήλικες δεν έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει θα πρέπει να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα rapid ή PCR test, τα παιδιά θα πρέπει να έχουν αρνητικό self-test για την είσοδό τους σε κατάστημα, ενώ περιορίστηκε κατά μία ώρα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων από Δευτέρα έως Παρασκευή. Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το 11μηνο του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά περίπου 14% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Στην Κύπρο, όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και έλεγχο της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις κατά τον Νοέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά περίπου 23%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά περίπου 12%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα, δηλαδή με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση περίπου κατά -36% τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Η αύξηση των πωλήσεων κατά το 11μηνο του 2021 περιορίστηκε περίπου στο +0,4%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Στη Ρουμανία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με υποχρεωτικό των έλεγχο πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση περίπου κατά 18% τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες περίπου 11%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
«Καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα και εφόσον δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή σε Βουλγαρία και Ρουμανία, η τάση των πωλήσεων στις χώρες αυτές πιθανολογείται ότι θα συνεχίσει να είναι πτωτική και τον μήνα Δεκέμβριο. Επιπλέον, η συνεχής αυστηριοποίηση των υφιστάμενων περιοριστικών μέτρων ή επιβολή νέων στη λειτουργία του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και Κύπρο, μπορεί να έχει επίδραση στις πωλήσεις του Ομίλου καθώς ο Δεκέμβριος είναι ο πιο σημαντικός μήνας για τη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος για το έτος», σημειώνει η εταιρεία στην ίδια ανακοίνωση.